Isnin, 19 Januari 2015

Dah masuk 5 bulan. Susu masih menitik

Murah sungguh rezeki anak kecik ni.
Hanis dah masuk umur 5 bulan hari ni.
Alhamdulillah. Susu badan pun masih banyak.malah sentiasa menitik je walaupun dah menyusu.
Sepanjang 5 bulan ni, pernah saya kene selsema, hanis pun terjangkit sama. Tapi yang saya nak bagitahu ni, selsema Hanis tak pernah melarat-larat sampai lebih 3 hari. Dan tak pernah sampai tersumbat hingga menyukaran pernafasan dia.

Hanis masih belum campur susu formula ya. Dan belum makan. Ya la baru 5 bulan. Dan tak pernah demam lagi.
Syukur sangat. Semua ni dengan izinNya.
Tapi melalui apa? Saya amalkan set asas kesihatan. Saya percaya zat yang saya makan, mestilah anak pun dapat kan?

Saya makan vitalea, b complex dan vitamin c sustained release.
Setiap kali macam nak selsema, saya akan makan 2 biji atau kalau rasa nak lebih, sampai 4 biji sehari saya makan. Dan selsema saya cepat baik malah tak sempat nak melarat pun.

Saya sangat syorrkan ibu-ibu yang menyusukan anak amalkan. Sekurang-kurangnya 3 vitamin ni setiap hari. Mesti.
Untuk anak dan untuk kesihatan kita juga.
Whatsapp saya 0193439341
Cod bandar seri putra

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

lain-lain yang menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...