Wednesday, March 12, 2014

Supplement saya semasa mengandung

Bismillah..Assalamualaikum semua....
Saya nak kongsikan amalan saya semasa mengandung sekarang ni....sekarang dan masuk minggu ke 17..

Sebelum ni, semasa mengandung 3 orang anak yang sebelum ni....saya memang ada masalah...masalah paling utama, HB saya rendah...mesti rendah....mesti merah je kalau Hb kat buku tu...walaupun nurse dah pesan suruh makan sayur, ikan bilis, kerang, memang saya makan, tapi masalah HB rendah tidak juga selesai...

Tetapi...alhamdulillah, kandungan yang  ni, HB saya masih ok..11 keatas...tak merah...

Ok lah, saya mengaku, di awal kehamilan, kebanyakkan ibu akan mabuk, tak ada selera makan, muntah-muntah...macam saya juga...kandungan ke empat ni buat saya rasa sangat penat, loya dan tidak ada selera makan...tapi sebab fikirkan kesihatan bayi dan kerja rumah yang banyak ni, saya kena jaga kesihatan saya..dan memang saya harapkan supplement ni untuk memberi saya kesihatan supaya mampu untuk buat kerja rumah...walaupun ada tinggal-tinggal juga...maklumlah, masa tidak selera, tidak ku telan vitamin ni..

ok,,yang penting pagi kalau tidak selera pun saya buat ESP campur milo untuk bagi rasa kenyang.
kalau boleh makan, saya makan roti, lepas tu makan vitalea dan b complex..
2 vitamin ni buat saya rasa cergas skit dan mampu buat kerja rumah, nak tidur siang pun tak boleh sebab banyak tenaga...

lepas makan tengahhari, saya makan chew vit c...kenapa ambil chew vit c yang untuk kanak-kanak ni?..tidak ambil sustained release vit c?...sebab chew vit c ni saya boleh hisap-hisap...masam-masam dalam mulut...selera orang mengandung...mana-mana vitamin c pun boleh...terpulang...dan juga omega guard...omega guard ni kandungan lepas 4 bulan, boleh makan...untuk perkembangan otak bayi...

malam pula, saya sebelum ni mesti mengalami kaki cramp..nyetok orang kelantan kata..atau simpul biawak...peeerrrgghhhh memang sakit la kene tarik benda ni...jadi saya amalkan ostematrix...alhamdulillah...kaki dan tah cramp ok...boleh tidur dengan lena dan bangun lebih awal dan segar dari biasa...ini bukan reka-reka cerita...benar semua...dan jika sebelum ni saya selalu sakit belakang kalau kene masak, basuh pinggan, diri lama-lama...tetapi sekarang, tiada masalah itu lagi....yup...dah lega...lega sangat....

Jadi, jika anda pun mengandung, dan ada masalah kesihatan seperti saya dahulu, cuba lah amalkan supplement ni...tak rugi pun...kalau sekarang tak habis, supplement ini juga sagat bagus untuk diamalkan semasa dalam pantang...memang terbaik..

ok, nombor fon saya 019 3439341 aeidah...boleh kontact saya untuk konsultasi k.

No comments:

Post a Comment

lain-lain yang menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...